Facebook bedriftsside

Få mer ut av din bedrifts Facebook-side

For B2B markedsførere er hovedmålet med en bedriftsside på Facebook å generere leads, og derav mer salg.

For å øke konverteringsraten bør B2B markedsførere benytte seg av calls-to-action (CTA) på sin bedriftsside. Her er 3 tips:

  • Facebooks egne Call-to-Action (handlingsoppfordring): Facebook kom i desember 2014 med et praktisk nytt tilbehør hvor du kan inkludere en CTA-knapp direkte på din side. Foreløpig er alternativene: Bestill nå, Kontakt oss, Bruk app, Start spillet, Kjøp nå, Registrer deg og Se video. Ifølge Facebook gir CTA-knappen en 2.5 gang høyere konverteringsrate.
  • Tilpassede faner: Facebook tillater bedriftssider å lage tilpassede faner som passer dine behov/mål. Dette er en god måte å fremheve eget innhold på. For å tilby en bedre brukeropplevelse kan markedsførere (les: du) bygge inn landingssider i en tilpasset fane, og endre rekkefølge på dem ut ifra fokus/ønsker og behov. Dette gjør at de som er på din Facebook-side ikke trenger å forlate Facebook for å kunne melde seg på et event eller lignende, noe som gir en bedre brukeropplevelse og høyere konverteringsrate.
  • Forsidebilde: Forsidebildet er det som øyeblikkelig fanger oppmerksomheten til en besøkende og er en synlig flate markedsførere burde utnytte maksimalt. Når det er sagt er det jo mange av dine følgere som kun kommer til din side en gang, den gangen de velger å like siden din, og noen vil kanskje like siden din direkte fra sin nyhetsfeed dersom du for eksempel har fremmet et innlegg. Men det er uansett en god måte å lede potensielle kunder ett skritt videre/til flere konverteringer. Husk å tilpasse forsidebildet på Facebook i rett størrelse slik at det ser tiltrekkende og pent ut.

Les også: Bildestørrelser i sosiale medier

Med så mange aktive bedriftssider på Facebook bør du utnytte Call-to-Action valget, tilpassede faner og muligheten forsidebildet gir for å kunne øke antall leads fra Facebook.