02/04/2020 av Lina Trondskog
Hvordan fungerer landingssider og annonsering?
En landingsside er den første siden en bruker havner på etter å ha klikket på et søkeresultat eller annonse. Du skal selvsagt alltid jobbe med innholdet på nettsiden din, men på en landingsside er dette spesielt viktig om du driver betalt trafikk til siden.
All betalt annonsering bør føre til en optimalisert landingsside. Enten du ønsker at de besøkende skal kjøpe noe, melde seg på et arrangement, oppgi kontaktinformasjon eller spre et budskap, bør du jobbe litt ekstra med landingssiden.
Det er en stor fordel å ha tenkt gjennom hva besøkeren skal oppleve og gjennomføre når de kommer til landingssiden, før du setter i gang med betalt annonsering i Google Ads og Facebook.
Landingssiden kan enten være en eksisterende side på nettstedet ditt i dag, eller en nyopprettet side i forbindelse med en aktuell kampanje.
Noen tips for å lage en god landingsside:
- Landingssiden bør henge sammen med hva du lover i annonsen
- Innholdet må være relevant og konkret
- Ha tydelige call-to-actions slik at brukerne kan utføre det du ønsker
- Sporing – sett opp målinger i Google Analytics så du vet om du oppnår effekt
Mer informasjon om annonsering?
Gjelder henvendelsen brukerstøtte- eller fakturaspørsmål? Klikk her!