02/04/2020 av Idium
Hvordan sjekke quality score i Google Ads
Vi viser deg steg for steg hvordan du kan se annonserangeringen på Google Ads-annonsene dine.
Hva er quality score
Quality score, også kalt annonserangering på norsk, brukes for å rangere hvor relevant annonsen din er i følge hva brukeren forventer å finne. Og Google Ads bruker denne verdien til å bestemme hvor annonsen din blir plassert i søkeresultatet. Det vil si at om du har dårligere score enn konkurrentene dine vil de få en bedre plassering enn deg. I tillegg blir annonsene dine også dyrere.
Slik legger du til quality score-kolonne i Google Ads
Logg deg inn i annonseverktøyet og følg disse punktene for å legge til en quality score-kolonne i annonseoversikten din.
- Trykk på “All campaigns” øverst til venstre
- Trykk på “Keywords” i den andre menyen
- Trykk på “Column” i menyen over, til høyre i oversikten
- Trykk “Modify columns”
- Trykk på “Quality Score”
- Huk av på “Quality Score” og trykk “Apply”