Her får brukeren svar på det han eller hun lurer på direkte i søkeresultatet, uten å måtte klikke seg inn på nettstedet. I dette tilfellet trenger ikke brukeren å klikke seg inn på Bjørknes Høyskoles nettsted. Dette betyr at de ikke får det besøket på nettstedet, men man får en mulig student som kanskje ikke frem til nå har vurdert Bjørknes Høyskole som et alternativ. Selv om Bjørknes Høyskole ikke rangerer høyest i Google på søket som er blitt gjort, vil de likevel fremstå som den største autoriteten på søket som har blitt uført.
Så hvordan får du til det? Vi gir deg fasiten.
Dette kan genereres ved hjelp av strukturerte data. For at siden skal kvalifisere til FAQ i Googles resultatliste, må innholdet være av god kvalitet. Det er altså ingen garanti for at man skal kunne implementere strukturert data som vil resultere i en slik type synlighet i Googles resultatliste. Sørg for at innholdet på siden din er god, og kopier inn scriptet under – sørg bare for å bytte ut spørsmål og svar:
script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "FAQPage",
"mainEntity": [{
"@type": "Question",
"name": "Hvorfor velge Idium?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "Vi leverer kostnadseffektive løsninger til små og mellomstore bedrifter i Norge, og med vår lange fartstid har vi god erfaring og innsikt i alle bransjer. Vi er opptatt av at du som Idium-kunde skal få mye for pengene og at du aldri skal betale for noe du ikke har bruk for. Vårt mål er å være det mediebyrået som gir deg mest for pengene og den aller høyeste ROI (Return on Investment)."
}
}, {
"@type": "Question",
"name": "Hvordan har Idium blitt Google Premiere Partner?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "På grunn av vår lange erfaring og kompetanse er Idium en av få Google Premiere Partnere i Norge. Det vil si at vi samarbeider tett med Google slik at vi kan gi kundene våre de beste resultatene innen søkemotorannonsering."}
}]
}
</script
Hvorfor gir vi deg fasiten?
Det kan virke bakvendt at Idium som byrå skal gi deg fasiten på hvordan man skal implementere strukturert informasjon i form av FAQ. Er det ikke slike ting byråene skal tjene penger på å gjøre for kundene sine? Joda, vi kan det. Det som er viktigst for oss er å utdanne våre kunder og samarbeidspartnere, slik at kompetansen øker. På denne måten får våre kunder muligheten til å selv ta eierskap til eget nettsted og dets synlighet, og vi som byrå kan bidra til å skape enda bedre resultater.