Oppsett av e-postkonto i Outlook for iPad

Før du begynner må du ha passordet til din e-postkonto klart. Hvis du ikke vet hva dette er og trenger å tilbakestille passordet, ta kontakt med vår supportavdeling på telefon eller e-post.

1. Når du åpner appen for første gang så vil du bli bedt om å legge til en e-postkonto. Skriv inn e-postkontoen din, og trykk "Legg til konto".

Oppsett av e-postkonto i Outlook for iPad steg 1

2. Som standard så vil Outlook forsøke å legge til konto som Exchange, derfor må du bytte til vanlige IMAP-oppsett. Trykk på "Ikke Exchange?" øverst til høyre.

Oppsett av e-postkonto i Outlook for iPad steg 2

3. Velg kontotypen "IMAP", nederst under "Avansert".

Oppsett av e-postkonto i Outlook for iPad steg 3

4. Legg inn din e-postadresse, navnet som skal vises for dine mottakere (visningsnavn), og beskrivelse.

Oppsett av e-postkonto i Outlook for iPad steg 4

5. Legg inn innstillinger for IMAP-server som vist i bildet under.

IMAP-vertsnavn: mail1.io.no
IMAP-port: 993
Portsikkerhet: SSL
IMAP-brukernavn: hele e-postadressen din
IMAP-passord: ditt passord

Oppsett av e-postkonto i Outlook for iPad steg 5

6. Legg inn innstillinger for SMTP-server som vist i bildet under. Trykk deretter på "Logg deg på".

SMTP-vertsnavn: mail1.io.no
SMTP-port: 587
Portsikkerhet: STARTTLS (velg dette før portnr.)
SMTP-brukernavn: hele e-postadressen din
SMTP-passord: ditt passord

Oppsett av e-postkonto i Outlook for iPad steg 6

7. Kontoen din har blitt lagt til i appen, velg "Kanskje senere" for å avslutte veiviseren.

Oppsett av e-postkonto i Outlook for iPad steg 7

Får du det ikke til?

Hvis du ikke får til å installere e-postkontoen din, så kan vi hjelpe med dette ved gå gjennom oppsettet på telefon.

Ring oss på 63 00 19 66 (tast 1). Våre telefontider er 09:00-11:30, og 12:00-16:00.