Legeregnskap AS ble etablert av Helge Strømskag i 2003. Da hadde han allerede jobbet med regnskap for leger i 17 år, og så tidlig som i 2001 registrerte han domenet legeregnskap.no. For å få nettsiden på beina tok Strømskag kontakt med en nyoppstartet, lokal aktør som satset på å levere nettsider, og som senere skulle gå under navnet Develo.
Siden den gang har Legeregnskap vært nettsidekunde hos det som i dag heter Hjemmesidehuset. Strømskag er strålende fornøyd og ønsker å være kunde også i mange år fremover.
Ren og enkel nettsideløsning
Da Strømskag etablerte domenet for nettsiden, var mye av årsaken at han ville sikre seg nettopp dette navnet. Han ville ha et enkelt navn som tydelig beskriver hva bedriften tilbyr.
Gjennom 20 år med ulike nettsidedesign, har nettopp enkelheten vært en rød tråd. Strømskag sier at forslagene og nettsiden han har fått fra Hjemmesidehuset har fungert som en drøm.
– Det vi har fått er en fantastisk god løsning, der vi gjør det så enkelt som mulig å bli kunde hos oss, forteller han.
Han gir Hjemmesidehuset mye av æren for utformingen av nettsiden og hvordan den har utviklet seg med årene. Når Hjemmesidehuset ser et forbedringspotensial, formidler de dette som gode og gjennomtenkte forslag. Derfor følger Legeregnskap som regel rådene de får.
– De forstår hvordan vi ønsker å fremstå, og har laget en moderne og fremtidsrettet nettside som gjør at vi oppfattes som attraktive og kunnskapsrike innenfor vårt felt. Det sies at det enkle ofte er det beste, og det har vært en suksess for oss, sier Strømskag.
I 2011 hadde Legeregnskap et redesign av nettsiden som skulle få stor betydning for bedriftens utvikling. Kontaktskjemaet på forsiden ble utvidet og man kunne enda enklere ta kontakt, enten man ville bli ny klient eller selv ønsket å jobbe i Legeregnskap AS.
– Det gjorde nettsiden mye mer tilgjengelig og interaktiv, og vi fikk en stor økning i antall henvendelser, forteller Strømskag.
Nye henvendelser gjennom nettsiden hver eneste dag
Det enkle grensesnittet og designet på nettsiden har vist seg å være en suksessoppskrift som fremdeles gir gode resultater den dag i dag. Legeregnskap har blitt ledende innenfor sin nisje i regnskapsbransjen. I dag har de 46 ansatte og de har opparbeidet seg en solid kundemasse spredt over hele landet. Nettsiden har vært helt avgjørende for veksten.
– Hver eneste dag får vi minst én henvendelse fra en ny potensiell klient. I dag er det 8. mars og hittil i 2021 har vi signert 101 nye klienter som alle sammen har vært innom nettsiden, forteller Strømskag.
De gode resultatene de har fått fra nettsiden til Legeregnskap, har gjort at de har brukt samme konsept for søsterselskapene Fysioregnskap og Tannlegeregnskap.
– Vi ser effekten av de enkle navnene, nettsider som kommer høyt opp i søkeresultatene og at det er lav terskel for å klikke «Bli klient» og få tilsendt mer informasjon, sier Strømskag.
Legeregnskap legger ikke ned de store summene på markedsføring. De bygger sin merkevare gjennom høy faglig kompetanse, stor tilgjengelighet og servicegrad, samt at Strømskag reiser rundt og holder foredrag og seminarer. I tillegg får de mye gratis markedsføring ved at fornøyde klienter fremsnakker dem til sine bransjekolleger. For å være tilgjengelige når nye potensielle klienter søker dem opp og vil vite mer, er en god nettside helt essensiell.
Gode løsninger for regnskapsbransjen
Strømskag mener Hjemmesidehuset tilbyr løsninger som dekker de behovene bedrifter i regnskapsbransjen har. Han opplever at Hjemmesidehuset har god innsikt i bransjen, samtidig som Legeregnskap har fått god forståelse for sine mål og ønsker.
– Jeg har bare gode ord å si om Hjemmesidehuset. Uansett hvem vi snakker med hos dem så får vi god hjelp og feedback. Jeg er litt gammeldags og liker å slå på tråden, og når jeg ringer og ber om hjelp så vet jeg at de rette personene blir satt i gang, sier han.
For Strømskag er det viktig å ha noen å diskutere løsninger med. Han vil ikke bare krysse av i et skjema og få levert en løsning. I stedet ønsker han innspill og diskusjoner rundt hva som vil lønne seg.
– Det har vært mye god sparring underveis. Hjemmesidehuset er i stand til å se muligheter og løsninger som det er vanskelig for oss å se selv. Iblant har det også vært ting vi har opplevd som veldig viktig, der Hjemmesidehuset har fått oss til å innse at det ikke var så avgjørende likevel, sier han.
Han forteller videre at noe av det han liker best med Hjemmesidehuset, er at de er proaktive. Tar han kontakt så har de alltid tanker og ideer som de ønsker å dele.
– Vi kan ikke nok om sånne ting, vi kan vårt fag og Hjemmesidehuset kan sitt. Men når man slår det sammen så blir det ofte veldig bra, konstaterer han.
Et godt og profesjonelt samarbeid
Samarbeidet med Hjemmesidehuset beskriver Strømskag som helt utmerket. Han forteller om god interaksjon, samtidig som de alltid leverer til avtalt tid.
– De kommer med gode, kreative løsninger og er leveringsdyktige innenfor rammene vi er enige om, både når det gjelder tid og kostnader. Det er et profesjonelt og godt samarbeid, sier han.
Også tekstinnholdet på nettsiden beskriver han som et samarbeidsprosjekt. Hjemmesidehuset leverer nettsider komplett med innhold, men kan også gi god veiledning til kunder som ønsker å tilpasse teksten på egen hånd.
– Mye av teksten har vi skrevet selv, men vi har fått god los på hva vi burde gjøre og hvordan vi burde gjøre det. Det har vært nyttig, forteller Strømskag.
Siden nettsiden ble etablert har den ligget på flere ulike nettsideplattformer. Ifølge Strømskag har det ikke har hatt så stor betydning for dem hvor nettsiden har ligget, men han synes Mono, der nettsiden ligger i dag, er både brukervennlig og intuitivt.
– På plattformen vi har nå så kan vi gjøre en del ting selv, for eksempel legge inn nye bilder eller ansatte. Alt har blitt mye mer brukervennlig. Det har blitt litt mer delingsøkonomi, at vi kan gjøre litt, mens Hjemmesidehuset fortsatt gjør mesteparten, ler han.
Trenger Hjemmesidehuset for å fortsette og fremstå slik de vil
Strømskag er tydelig på at han vil fortsette å la Hjemmesidehuset ha ansvar for nettsidene til både Legeregnskap og søsterselskapene Fysioregnskap og Tannlegeregnskap også i fremtiden. Han vil også fortsette å utvikle nettsidene slik at de både er oppdatert og henger med i tiden, slik de har gjort de siste tjue årene.
– Jeg vil at våre hjemmesider skal fortsette fremstå som attraktive og moderne. De skal fortsette å få folk til å ville ta kontakt med oss. Samtidig skal de få oss til å fremstå som en bedrift som vet hva vi vil og hva vi kan tilby. Og for å oppnå det så trenger vi Hjemmesidehuset, sier han.
Han er opptatt av å holde trykket oppe, både på det tekniske og det utseendemessige. Med egen fagkompetanse og gode råd og veiledning fra Hjemmesidehuset, tror han på en fortsatt vekst i kundemassen i årene som kommer. På spørsmål om han vil anbefale Hjemmesidehuset til andre regnskapskontorer med behov for en ny nettside er han ikke i tvil.
– Ja, det vil vi absolutt! Og skal du stille det klassiske spørsmålet om hvor jeg vil plassere Hjemmesidehuset på en skala fra en til ti, da er svaret tolv, avslutter han.