De store søkemotorene er for de fleste norske bedrifter en av de aller viktigste konkurransearenaene. Likevel ser vi at forbausende få selskaper har et bevisst forhold til hvordan de jobber med organisk synlighet, og enda færre har en konkret plan for hvordan de går frem for å oppnå bedre resultater Denne artikkelen er ikke ment å være en komplett fremdriftsplan, men et forslag til hvilke steg du og din bedrift kan ta for å øke den organiske synligheten i Google.
Aktuelt om innhold
Med godt innhold på nettsiden formidler bedriften din det du vil til dem du vil. Her kan du lese alle våre blogginnlegg om innholdsproduksjon og å skrive for nett.
- 10 steg til forbedret synlighet i Google
- 3 tips til nye bloggere 14/04/2020 - Idium3 tips til nye bloggereLes mer
Blogging er ikke nytt. Faktisk så har det foregått i over 20 år allerede, men det har endret og utviklet seg i løpet av disse årene, og det finnes mange forskjellige typer blogger og bloggere.
- Viktigheten av TF-IDF i innholdsproduksjon 02/04/2020 - Omar Vidskjold KhanViktigheten av TF-IDF i innholdsproduksjonLes mer
Hvis du med viten og vilje har havnet inne på denne siden: Velkommen! Du kommer nå til å lære mer om TF-IDF og dets betydning for organisk synlighet i de store søkemotorene.
- Hvordan fungerer landingssider og annonsering? 02/04/2020 - Lina TrondskogHvordan fungerer landingssider og annonsering?Les mer
En landingsside er den første siden en bruker havner på etter å ha klikket på et søkeresultat eller annonse. Du skal selvsagt alltid jobbe med innholdet på nettsiden din, men på en landingsside er dette spesielt viktig om du driver betalt trafikk til siden.
- Bruk Google for å finne ut hva du skal skrive om 02/04/2020 - Lina TrondskogBruk Google for å finne ut hva du skal skrive omLes mer
I dette innlegget skal vi forsøke og gi deg noen gode råd til hvordan du kan bruke Google for å finne inspirasjon til blogginnlegg, artikler og andre tekster.
- Åtte tips for å skrive gode tekster på nett 02/04/2020 - Lina TrondskogÅtte tips for å skrive gode tekster på nettLes mer
Skriv det viktigste først.
Alle har dårlig tid, og særlig på nett. Kom til poenget med en gang, så kan leseren selv velge om den har fått nok informasjon eller skal lese videre.
- Praktiske verktøy for markedsføring, del 1 Hvordan få ideer 02/04/2020 - IdiumPraktiske verktøy for markedsføring, del 1 Hvordan få ideerLes mer
Her er noen praktiske verktøy for markedsføring som muligens kan forenkle, men også inspirere i jobbhverdagen.
- Praktiske verktøy for markedsføring, del 3 Hvordan optimalisere innholdet 01/04/2020 - IdiumPraktiske verktøy for markedsføring, del 3 Hvordan optimalisere innholdetLes mer
Du har generert ideene, du har organisert deg, men hvordan optimaliserer du innholdet ditt?
- Bedre innhold med innholdskalender 01/04/2020 - IdiumBedre innhold med innholdskalenderLes mer
For å være mer produktiv, gjøre sjefen glad, nå bedriftens mål og bygge gode relasjoner (både internt og eksternt) er det viktig å være strukturert.
- Hvordan skrive selgende produktbeskrivelser og titler 01/04/2020 - IdiumHvordan skrive selgende produktbeskrivelser og titlerLes mer
Når du skal skrive selgende produktbeskrivelser bør du svare på følgende spørsmål:
- Tips til å lage godt innhold på nett 01/04/2020 - IdiumTips til å lage godt innhold på nettLes mer
Verdien av ditt innhold måles i ditt publikums engasjement. Hvordan når du flest mulig med innholdet?
- 8 tips til fengende overskrifter 01/04/2020 - Idium8 tips til fengende overskrifterLes mer
En fengende overskrift kan være det som sikrer deg at noen faktisk gidder å klikke seg inn på innlegget ditt. Den gir leseren et hint om verdien de får.
- 6 steg til å lykkes med innholdsmarkedsføring 01/04/2020 - Idium6 steg til å lykkes med innholdsmarkedsføringLes mer
Innholdsmarkedsføring (content marketing) er snart en del av enhver markedsavdelings taktikk for å nå sitt publikum i dagens digitale verden.
- 5 tips til bruk av bilder og andre visuelle elementer 01/04/2020 - Idium5 tips til bruk av bilder og andre visuelle elementerLes mer
Visuelle medier og visuell historiefortelling er økende og har tidligere blitt spådd til å bli to av de store trendene innen innholdsmarkedsføring i 2015. Hvordan kan du bruke disse taktikkene til din fordel og øke din bedrifts PR? Vi har fem forslag:
- Lag en plan for innholdsmarkedsføring 01/04/2020 - IdiumLag en plan for innholdsmarkedsføringLes mer
Hold ditt innhold relevant og engasjerende for å tiltrekke kunder.
- Hvorfor skal bedrifter blogge? 01/04/2020 - IdiumHvorfor skal bedrifter blogge?Les mer
Du har sikkert hørt det flere ganger fra såkalte eksperter; bedrifter må blogge! Mange, kanskje du også, tenker «Hvorfor i alle dager skal vi blogge?» Sannheten er at dersom du blogger riktig kan det fort bli ditt mektigste markedsføringsverktøy.
- Slik får du billigere og bedre markedsføring 01/04/2020 - IdiumSlik får du billigere og bedre markedsføringLes mer
Såkalt innholdsmarkedsføring eller Content marketing koster 62 prosent mindre enn tradisjonell markedsføring og generer tre ganger så mange nye kunder, ifølge demandmetric.com.
Dette argumentet burde holde til å få deg til å lese videre, men det er flere positive sider med denne formen for markedsføring.